Aktivoi laskettelevat ja lautailevat bloggaajat

Kiinnostaako edustamasi yrityksen tuotteiden ja palveluiden kysyntään voimakkaasti vaikuttava sisältömarkkinointi? Lumipallo.fi on luonut marras-joulukuussa 2013 käynnistyvän blogimarkkinointiin tarkoitetun yhteistyökonseptin. Alan toimijoiden tarpeesta rakennettu viestintämalli mahdollistaa helpon, keskitetyn ja ohjeiden mukaisen kaupallisen yhteistyön itsenäisten bloggaajien kanssa.

Kutsu Lumipallon blogiyhteisö raportoimaan edustamasi yrityksen tuotteista ja palveluista

Blogimarkkinointi toimii näin

1  Kampanjan suunnittelu

Suunnittelemme sopivimman tavan viedä edustamasi yrityksen viesti bloggaajiemme kautta kohdeyleisöllesi. Kun sopiva malli on rakennettu, haemme kampanjaan sovittujen ehtojen mukaan haluavat ja sopivat bloggaajat. Annamme osallistuville bloggaajille lisäohjeet.

2  Bloggaajien toiminta

Bloggaajat osallistuvat kampanjaan ennakkoon sovituilla toimenpiteillä. Osana kampanjaa he useimmiten kokeilevat ja testaavat tuotteitanne ja palveluitanne sovitulla tavalla. Bloggaajat raportoivat kokemuksistaan ohjeiden mukaan kirjoittamalla ja valo- tai videokuvaamalla.

3  Tulosten seuraaminen

Seurataan myyntiä ja katsotaan yhdessä tuloksia. Huomataan vaikutus kysyntään. Bloggaajat ovat mielipidejohtajia, joilta lukijat saavat inspiraatiota ja ideoita jokapäiväiseen elämään. Lisäksi blogimarkkinointi nostaa blogeista linkitetyn sivuston hakukonenäkyvyyttä.

Blogimarkkinointi on tehokas tapa tavoittaa ja ohjata Lumipallon aktiivista ja laajaa lukijakuntaa.

Lumipallo

  • Löytää kampanjaan haluavat ja sopivat bloggaajat.
  • Ohjeistaa ja kouluttaa bloggaajat yhteistyöhön ja auttaa bloggaajia mahdollisten erikoistoteutusten kanssa.
  • Jakaa ennakkotietoa bloggaajille yhteistyökumppaneiden uutuustuotteista ja testausmahdollisuuksista.
  • Jakaa testien tuloksia ja linkkejä blogikirjoituksiin lumipallo.fi –sivustolla ja sosiaalisessa mediassa.
  • Nostaa esiin mielenkiintoisia tuotteita ja palveluita myös artikkeleiden muodossa.
  • Järjestää mahdollisuuksien mukaan bloggaajien ja yhteistyökumppaneiden vuorovaikutuksen mahdollistamia tilaisuuksia.

Bloggaajat

  • Julkaisevat saamiensa kokemuksien pohjalta yhden tai useita blogikirjoituksia liittyen kampanjaan osallistuvaan tuotteeseen tai palveluun ja sen käyttöön.
  • Julkaisevat blogikirjoituksessa ja/tai Lumipallon kuvat ja videot –osiossa useita valokuvia tai videon tuotteesta tai palvelusta.
  • Mainitsevat tai esittelevät testatun tuotteen tai palvelun tunnistettavasti ja julkaisevat linkin yrityksesi sivuille tai sovittuun kohteeseen.
  • Mainitsevat kokemuksensa pohjalta oman, rehellisen arvionsa testatusta tuotteesta tai palvelusta ja lopputuloksesta. Usein ohjeistuksessa pyydetään korostamaan esimerkiksi parhaiksi koettuja puolia tai siitä, minkä tyyppisille käyttäjille tuote sopii etenkin. Emme voi antaa kenellekään valmista mielipidettä.
  • Noudattavat Lumipallon blogimarkkinoinnin eettistä ohjeistusta ja tuotteen tai palvelun käytöstä annettuja ohjeita.

Yhteistyömallimme sopii varsinkin seuraaville tuotteille ja palveluille

  • Laskettelu- tai lumilautailuvälineet
  • Lasketteluvaatteet ja aktiiviliikkujan muoti
  • Laskettelun ja lumilautailun varusteet ja oheistarvikkeet
  • Laskijoiden käyttämät varusteet kuten kamerat ja lumiturvallisuusvälineet
  • Hiihtokeskukset oheispalveluineen ja maa/aluekohtainen matkailumarkkinointi
  • Matkanjärjestäjät ja hiihtokohteisiin operoivat lentoyhtiöt

Kustannukset yhteistyökumppanille

1  Aktivointipalkkio

Suuruus riippuu kampanjan laajuudesta ja suunnittelutyömäärästä.

2  Bloggaajien palkkiot

Mahdolliset bloggaajien raha-, matka- tai hissilippupalkkiot ja tuotteiden toimitus bloggaajille testattavaksi ja/tai lahjoitettavaksi tapahtuu yhteistyökumppanin kustannuksella. Lumipallo tilittää rahapalkkiot bloggaajille keskitetysti.

3  Mahdollinen mediatila

Mikäli kampanjaa tuetaan mainonnalla ja lisälukijoiden ohjauksilla, Lumipallo veloittaa näistä erikseen mediatilan tarjouksen mukaisesti,